Ce simtim cand suntem stresati?


Indiferent unde apare stresul, la munca sau in familie e bine sa identificati, din timp, simptomele care apar. Acestea creaza un disconfort ducand la deteriorarea poftei de viata.

Ce simtim cand suntem stresati?Cateva exemple ar fi …

    La nivel fiziologic: tensiune musculara, ticuri, hiperventilatie, tahicardie, aritmii, tensiune articulara crescuta, intensificarea tranzitului gastrointestinal, hipertranspiratie, etc.

La nivel emotional: frustrare, ostilitate, anxietate, tensiune, nervozitate, neliniste, depresie, demoralizare, insatisfactie, sentiment de neputinta, autoevaluare negativa, labilitate culpabilitate.

La nivel cognitiv: deteriorari ale memoriei de scurta si lunga durata, grad scazut de concentrare, scaderea capacitatii de decizie, planificare si organizare, blocaje, creativitate redusa, toleranta scazuta la frustrare, idei obsesive si irationale.

La nivel comportamental: scaderea performantei, fluctuatie si absenteism profesional, pasivitate, agresivitate, exces sau pierderea apetitului, insomnii sau hipersomnii, abuz substante (alcool, tutun, cafea, sedative).

    Nu lasa lucrurile sa se agraveze. Cand este cronic, adica constant si persista pe o anumita perioada de timp, poate fi coplesitor, iar starea noastra fizica si psihica ar putea fi grav afectata. Boli cardiace, depresii, obezitatea, slabirea sistemului imunitar sunt doar cateva din afectiuniile la care stresul are o contributie importanta.

    Descarca tabelul “Managementul stresului” si identifica cu ajutorul lui evenimentele care te streseaza, ce simti,  si comportamentele nesanatoase adoptate. Dupa care, singuri sau cu ajutorul unui specialist, se pot inlocui cu cele sanatoase.

Incearca sa folosesti si sa pui in practica sfaturile pentru a nu permite consecintelor nefaste ale stresului sa-ti afecteze sănătatea, iar daca nu sti de unde sa incepi sau te-ai impotmolit nu ezita sa ceri ajutor …

Psiholog Loana Comsa – 0729400122 / lcc@loanacomsa.ro

Alege data și ora

Distribuie aceasta pagina: